torsdag 29 december 2022

Otroligt vad mycket som händer på ett kvartssekel

Kommundirektör Jan Holmqvist och jag i samtal. 
Foto Pierre Klasson
DEN FÖRSTA JANUARI 1995 gick jag in som 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen. Från 1999 fick jag delvis ta ordförandeansvar och från 28 augusti år 2000 har jag sedan varit kommunalråd och kommunstyrelsen ordförande i Sävsjö kommun.

NÄR JAG NU STÄDAR min expedition är det efter att varit med i yttersta kommunledningen i över ett kvartssekel. När jag går igenom handlingar jag sparat inser jag hur otroligt mycket som hänt under de här åren. Allra mest positivt som satsningar på skolor, förskolor, äldreboenden, järnvägslinjer, ombyggda vägar. Men det har också varit sådant som varit tufft som hanteringen av stormar, torka, översvämningar och nu på slutet en pandemi. Det är mycket som hänt under dessa år men samtidigt känns det märkligt att dessa år har gått så fort.

DEN HÄR VECKAN har jag städat min expedition, försökt avsluta projekt och har träffat Therese som axlar uppdraget på måndag. Jag har träffat kommundirektör Jan Holmqvist för samtal och planering. Det har varit nyttiga dagar för att bearbeta skiftet till nya tider och blicka lite bakåt men framförallt sikta framåt!

LÄS MER OM turerna när jag blev kommunalråd på följande länk:
https://savsjo.blogspot.com/2020/08/roligt-med-aterblick-till-starten-for.html