måndag 19 december 2022

"Ända in i kaklet" och intervju med SVT

Therese Petersson intervjuas av Jonas Tubbin SVT
"ÄNDA IN I KAKLET"  är ett uttryck hämtat från simning och som egentligen betyder att jobba hela vägen in i mål, att inte sluta innan man är i hamn.

FÖR MIG ÄR verkligheten nu mer än någonsin precis som detta uttryck. Jag hade planerat för att ägna mig mer åt att få ordning på min expedition i kommunalhuset. Jag trodde nog jag skulle få mer tid för att tillsammans med Therese Petersson jobba med förberedelser inför årsskiftet. Men det har inte blivit så hittills och det får skjutas fram till dagarna mellan jul och nyår. Helt enkelt blir mitt KSO-uppdrag "ända in i kaklet!"

MÅNDAGEN HAR jag och Therese träffat Jonas Tubbin från SVT för en intervju med oss båda och oss tillsammans. Den sänds förmodligen på fredag. Kolla gärna då!