lördag 18 september 2021

Hedersamt att få inviga en ny mack i Stockaryd

DET VAR HEDERSAMT att få uppdraget att hålla i saxen och klippa det blågula bandet när det var invigning av en helt ny nostalgimack i Stockaryd. 

LASSE, en av SAAB-entusiasterna "Sibylla och Lasse", har under sommaren byggt en helt ny BP-mack. Den är målad i rätt kulörer och inredd med prylar från tiden när BP tillsammans med Esso, Texaco och andra bolag var stora märken för fordonsbränsle.

I SAMBAND MED bandklippningen uttryckte jag mitt och kommunens tack till Lasse och Sibylla för att de är med och bevarar något som är en del av vår historia och kultur. Jag talade också om hur bra det är att de visar att intresset för nostalgifordon och motorintresse. Något som här i de småländska bygderna är stort och viktigt  för många. Innan jag klippte bandet tackade jag Lasse och Sibylla för deras engagemang och driv för att det ska hända positiva saker i Stockaryd och vår kommun. De är två eldsjälar som är värda uppmuntran och beröm för att de ständigt har saker på gång. Arrangemang och aktiviteter som också många andra får glädje av.

På följande blogglänk kan du se mitt tal och bandklippningen: https://neolawigh.com/2021/09/18/mackinvigning-och-garagefika-hos-sibylla-och-lasse/