lördag 2 februari 2019

Välgjorda karikatyrer upplevs jobbiga för stödpartier

Jeanders teckning i valtidningen Du ska kunna lita på Sverige
JAN-ERIK ANDER ÄR en av Sveriges mest skickliga karikatyrtecknare. Jag har många gånger skrattat åt de träffsäkra bilderna och jag har noterat att hans teckningar använts i flera partiers i valmaterial. Bland annat vi kristdemokrater hade bilder av "Jeander" i en av våra valtidningar.

EN KD AVDELNING i mellansverige har på sociala medier delat Jeanders karikatyrer på Löfven, Lööf och Björklund. Av det jag sett så innehåller bilderna mycket humor och med tanke på allt annat som delas tycker jag detta verkar vara helt oskyldigt. Under lördagen har det trots det varit höga tongångar från centerpartister och liberaler som protesterar och drar stora växlar på något som egentligen är ganska harmlöst. Jag tycker dagens debatt om några karikatyrteckningar visar hur pressade och nervösa centerpartister och liberaler är just nu.

FÖR MIN DEL TYCKER JAG vi som politiker måste tåla granskning, skämt och humor. Jag tror vi vinner på att ha en hög tolerans. För egen del tror jag dock inte man vinner på att som politiker nedvärdera och tala illa om andra partier och politiker. I långa loppet vinner man mer på att stå upp för det man själv tror på och vill genomföra. Ska man kritisera någon är det bästa att hålla sig till sakpolitik.

VILL DU SE JEANDERS roliga karikatyrer så kan du klicka på följande länk:
https://jeanders-bilder.blogspot.com/