torsdag 14 februari 2019

Efterarbete och perspektiv på ledarskap i SKL-pod

JAG HAR UNDER DAGEN FIXAT en del efterarbete efter gårdagens årsmöte och föreläsning. Det känns roligt att jag valdes till att fortsätta som politisk gruppledare.
    David Lega och jag samtalade igår en del om den politiska turbulensen i hans hemkommun. Där har Ann-Sofie ”Soffan” Hermansson av sin egen fullmäktigegrupp avsatts som sossarnas gruppledare. Det som händer i Göteborg visar att förtroende byggs långsiktigt och kan blixtsnabbt raseras.
    Det är en styrka med den sammanhållning vi har bland oss kristdemokrater i Sävsjö kommun och för min del gott att att ha partiets enhälliga förtroende som gruppledare!
Jag tog några foton under föreläsning och årsmöte som du kan se om du går in på Facebooksidan för ”Kristdemokraterna i Sävsjö”.

POLITISKT LEDARSKAP kan vara minst sagt trixigt, besvärligt och utsatt. Idag har jag lyssnat på sista avsnittet i en serie podavsnitt där Peter Örn samtalar med olika gäster om glädjen och utmaningar som finns i uppdraget för toppolitiker i kommuner, landsting och regioner. Mycket bra och givande samtal som jag rekommenderar både politiker och andra som är politiskt intresserade att lyssna på. Du hittar alla podavsnitt via följande länk: https://skl.se/politiskstyrningfortroendevalda