fredag 12 april 2024

Jag gläds åt bra ordning och städning av återvinningsstationer

Vid städning av återvinningsstationer används numera lövblås.
Det kan jag tänka mig är ett bra verktyg för detta arbete.
DET ÄR NUMERA kommunerna som från Fti/Förpacknings och tidningsinsamling tagit över återvinningsstationerna. Detta efter ett statligt beslut som började gälla vid nyår. I Sävsjö kommun samarbetar vi om hantering av avfall med flera kommuner i det som heter Kretslopp sydost. De har nu ansvaret också för förpackningsinsamlingen. 

JAG TYCKER DET med Kretslopp sydost har blivit mycket bättre ordning och städning av återvinningsstationerna utifrån det jag kan se. Det städas mer ofta och det görs ordentligt, bra!

UPPTÄCKER DU behov av extra städning eller tömning av en återvinningsstation är det viktigt att anmäla detta. Det kan göras via en webbsida. Ett Stations-ID finns anslaget på återvinningsstationen och för oss i Stockaryd är det 142900, detta ID-nummer använder du vid anmälan om städning och tömning. Anmäl via följande länk: www.sopor.nu Vårt anslag på återvinningsstationen i Stockaryd hittar du här: https://savsjo.blogspot.com/2024/02/den-8-december-beslutade-kretslopp.html