fredag 5 april 2024

Många fina minnen när det är 90 år sedan mamma föddes

På den här bilden från 1984 är jag med mamma Ulla och
mormor Adina. Jag är 25 år, mamma 50 år och Adina 76 år.
Foto är taget av Tina Carlson Fewell
DEN 5 APRIL ÄR DET 90 år sedan min mamma Ulla föddes. För ett halvår sedan var det min pappa Laile som skulle fyllt 90 år. För min del tänker jag förstås lite särkilt på mamma men också båda mina föräldrar en sådan här dag. Det är många minnen och känslor som gör sig påminda. 

ULLA OCH LAILE dog sorgligt nog alldeles för tidigt och med bara två års mellanrum. Pappa  var 56 år och mamma 58 år.  Under dagen har vi varit på Hjälmseryds kyrkogård för att hedra deras minne med att tända ett ljus. 



"MINNET VÅR GLÄDJE återseendet vårt hopp" står det som text på mina föräldrars gravsten. Trots att mamma och pappa dog så unga har vi många fina minnen från vår uppväxt, i Hjälmseryd och Rörvik, minnen som ger glädje. Men jag bär också på ett okuvligt starkt framtidshopp om en himmel och ett återseende så småningom. Ett återseende av mina älskade föräldrar, Laile och Ulla. Men också av många andra, vänner, nära och kära!