onsdag 3 april 2024

Science park viktigt för nyföretagande

ALLT FÖR OFTA har jag stött på att man i föreningar, församlingar och företag inte ger valberedningen den uppmärksamhet som behövs. Jag tycker för min del att valberedningen är mycket viktig och dess förslag till styrelse och funktionärer avgör ytterst möjligheten till att det blir ordning och reda samt en positiv utveckling.

FÖR MIN DEL har jag två valberedningsuppdrag som för mig känns viktiga. Jag har sedan många år varit sammankallande i valberedningen för Stockaryds samhällsförening. Om inte jag och mina kollegor i valberedningen lagt ner mycket jobb för att samhällsföreningen ska ha en bra styrelse hade föreningen inte funnits kvar. Nu är det en bra välfungerande verksamhet som bidrar till samhällets trivsel och utveckling!

JAG FINNS OCKSÅ med i valberedningen för Science park-systemet i Jönköpings län. Vi är tre personer i valberedningen och utöver mig finns det med representanter från Jönköping University och Handelskammaren i Jönköping.
    Science park är en viktig verksamhet som finns i hela Jönköpings län och som jobbar med nyföretagande. I vår kommun finns Science park lokaliserat till vårt Tillväxthus. Har du någon företagsidé kontakta vår affärsutvecklare Annie Karlsson. Genom Science park kan vi stödja företag och talangfulla personer att göra något stort med sina idéer. Målsättningen är att skapa fler entreprenörer, fler växande företag.

VI I VALBEREDNINGEN HAR under onsdagen börjat arbetet för att till Science parks stämma den 23 maj forma en riktigt bra styrelse för Science park-systemet!