tisdag 9 april 2024

Ett intressant möte med talman och ny landshövding

Carina Bardh Vetlanda, Brittis Benzler, jag och
Pernilla Ivarsson Nässjö.
TILLSAMMANS MED övriga fullmäktigeordförande i länet var jag inbjuden till en middag  på Länsresidenset. Inbjudan kom från vår nya landshövding Brittis Benzler. Vår middag var en avslutning på en dag i länet med riksdagens andre vice talman, Julia Kronlid

PÅ VÄG IN TILL RESIDENSET stötte jag på vår tidigare skolchef, Stefan Claesson, som var ute i Rådhusparken tillsammans med ett gäng Kristdemokrater. Stefan är numera pensionerad från tjänsten och har nu valt att engagera sig politiskt. Han har bland annat ett uppdrag för partiet som nämndeman. Jag uppskattade Stefan mycket under åren som kommunalråd och det var trevligt att mötas för att språkas vid en stund!

UNDER KVÄLLEN i Länsresidenset blev det många trevliga samtal. Julia Kronlid gjorde ett bra intryck och hade ett fint tal. När vi fick en stunds personligt samtal berättade Julia om sin uppväxt i Vetlanda och hur mycket hon uppskattade att åka till familjebadet i Sävsjö.  Den här kvällen var också mitt första möte med den nya landshövdingen Brittis Benzler. En trevlig bekantskap! Brittis har stor kommunpolitisk erfarenhet och ger ett intryck av att vara mycket ambitiös. Jag tror Brittis Benzler kan bli en bra landshövding för Jönköpings län!

SE FOTON på denna länk: https://savsjo.blogspot.com/2024/04/ett-intressant-mote-med-talman-och-ny.html

Spontant möte med Stefan Claesson i Rådhusparken Jönköping.

Den nya landshövdingen Brittis Benzler höll tal.

Riksdagens andre vice talman Julia Kronlid.

Nattbild av Länsresidenset.

Carina Bardh Vetlanda, Brittis Benzler, jag och Pernilla Ivarsson Nässjö.
(Detta foto har jag fått från Carina Bardh)