söndag 8 maj 2022

Valtempen ökar

Ebba Busch i kvällens Agenda

VALTEMPERATUREN stiger allt mer och det märks. För min del har jag under söndagskvällen svarat på frågor från riksmedia om vad vi tycker är viktiga frågor i vår kommun. Jag har i mina svar lyft behovet av mer valfrihet i barnomsorgen och att det ska vara max 12 barn i småbarnsgrupperna. Jag har pekat på arbetet med att få fler att gå från bidrag till jobb. Jag har  också poängterat behovet att satsa på äldre genom fler mötesplatser och anpassade bostäder.

UNDER KVÄLLEN har det varit stor partiledardebatt i SVT:s Agenda. Integration och säkerhet utifrån upplopp och gängkriminalitet var en stor fråga. Pensioner, Nato och klimatfrågor var också diskussionsämnen. Jag tycker det genomgående var en het men bra debatt som synliggjorde de stora skiljelinjerna. Det är tillfredställande att enigheten var så stor i NATO-frågan. Bland debattörerna sticker som vanligt Ebba Busch ut som en av de allra skarpaste och mest skickliga! För min del är jag dock inte alls överens med partiet och Ebba om att mer kärnkraft är så viktigt som det lyftes fram i kvällens debatt.