fredag 18 mars 2022

Insamling för humanitära insatser i Ukraina

Det var när jag medverkade på VIP-kvällen i församlingshemmet i Sävsjö
som jag fick frågan om att ställa upp och samla in pengar till Ukraina.
Det var för mig självklart att ställa upp! 
TILLSAMMANS MED Maria Åberg har jag varit utanför Tempo i Stockaryd för att samla in medel till humanitära insatser i Ukraina. 

DET ÄR IMPONERANDE att se hur gärna människor är med och bidrar och i samtalen märks att detta är en katastrof som berör och känns nära.

INSAMLINGEN VI har medverkat till är den som görs via ACT inom Svenska kyrkan. ACT står för Action by Churches Together och är ett internationellt samarbete som arbetar effektivt. De jobbar både med långsiktigt utvecklingsarbete och med aktut hjälp vid krissituationer.

DET  KÄNDES BRA för mig att få vara med och göra denna insamling och samtidigt få möjlighet att lite bättre lära känna Maria Åberg som sedan i  höstas ny som präst i Stockaryd. Om du inte fick tillfälle att träffa oss vid Tempo kan du ändå sätta in en gåva via Swish till 123 545 11 82. Skriv "AKUT" i meddelandefältet så går gåvan direkt till humanitära insatser i Ukraina.