söndag 13 mars 2022

Fin helg och bra med kontanter

DET HAR VARIT en fin helg för min del. Lördagen har jag ägnat åt förberedelser inför att sotarn kommer i nästa vecka genom att montera glidskydd till stege med mera. Jag har också ordnat med insamling av förklaringsblanketter till de som ska stå på kommunvalsedeln för oss kristdemokrater

SÖNDAGEN HAR varit lugn dag med besök av barn och barnbarn och promenad i det härliga, soliga vårvädret! På kvällen har det varit valberedning för partidistriktet.

JAG SVÄNGDE FÖRBI Biltema i fredags eftermiddag. Vid kassorna möttes vi som kunder av meddelandet enligt bild. "Vi har för tillfället problem med korttransaktioner. Använd gärna kontanter. Vi ber om ursäkt för detta. Tack för visad förståelse". Jag samtalade med kassapersonalen och de sa att det fungerat mycket bristfälligt i över en vecka.

JAG VET FÖRSTÅS inte vad just Biltemas bekymmer beror på. Men jag inser att det i dessa tider med osäkerhet runt datatrafik och cyberattacker är klokt att ha kontanter hemma. Det förstärks också av att Tommy på vår lokala Tempobutik för ett tag sedan sa till mig att ha kontanter hemma. Jag hade tänkt betala med en sedel men han tyckte det var bättre att jag betalade med kort och sparade sedeln hemma ifall det blev kassastrul. Med kontanter kan jag handla livsmedel även om kassorna strular men utan så är det stopp. Så dagens råd är att se till att ha lite kontanter hemma!