tisdag 29 mars 2022

Stämma med Träcentrum och fixad startmotor

Startmotorn satt inklämd och mycket
måste monteras bort för att
den skulle kunna bytas ut
STIFTELSEN TRÄCENTRUM och dess dotterbolag Träcentrum Kompetensutveckling AB har haft sin årsstämma och jag var med som ombud för Sävsjö kommun.

TRÄCENTRUM ÄR EN viktig resurser för hela regionen och bidrar till att vi i Sävsjö kommun kan få en bra kompetensförsörjning inom trä och byggande.
Dagens stämma kom, förutom sedvanliga förhandlingar,  också att handla om de bekymmer som många företag nu har på grund av Ukrainakrisen. 

UNDER KVÄLLEN har jag monterat en ny startmotor på min gamla traktor Volvo BM 400 från 1964. Demontering och montering var krånglig. Muttrar var svåra att skruva loss eftersom de satt trångt bakom startmotorn och det fanns också hydralrör med mera som måste monteras bort för att få åtkomst. Men nu är allt fixat och fungerar perfekt igen! Den fabriksnya startmotor jag nu monterat fick jag tag på hos välsorterade FIFO traktordelar i Jönköping. Ett bra företag som levererar snabbt och ger bra service.