onsdag 22 december 2021

Tillbakablick ger positiv bild

Många var samlade första spadtaget togs till
byggnationen av nya Rörviks skola
JAG FICK AV MEDIA frågor om hur jag ser på året som snart är slut. Vad har varit positivt och vad har varit utmaningar?

JAG FUNDERADE ett tag och kunde sedan konstatera att pandemin inte hindrat oss i kommunen från att genomföra många satsningar som blivit bra. Några exempel är att vi gjort flera stora investeringar. I Rörviks har vi byggt en efterlängtad gång- och cykelväg och startat upp bygget av en helt ny skola.  På vår gymnasieskola i Sävsjö har vi  gjort en mångmiljonsatsning på en ombyggnation av entré och uppehållsrum. Det har också tagits flera beslut om satsningar inom fritidsområdet och inom skola och äldreomsorg. 

DU KAN INOM KORT, i ett lokalt media, läsa alla de reflexioner jag har om året som snart är slut och om hur jag ser på året som ligger framför.