söndag 22 augusti 2021

Smart med iFiske och Löfven värd respekt

HUSTRUN OCH JAG tog i dag en tur med båt på Norrsjön. Detta för att njuta av det fina vädret men också för att testa fiskelyckan. För mig lite extra roligt att dra upp en rekordabborre på nästan 7 hg!

FISKEKORT ORDNADE vi via den nya digitala tjänsten iFiske. Ett smart sätt att enkelt och snabbt köpa ett digitalt fiskekort i de flesta sjöar i vår kommun! iFiskekort kan du skaffa via en app du laddar ner till din smartphone eller direkt via webben på denna länk: https://www.ifiske.se/


STEFAN LÖFVEN HÖLL idag ett sommartal. För mig som kristdemokrat och förankrad i vår värdegrund var talet i stora delar förenligt med det jag står för. Ett tal där Löfven med kraft betonade allas lika värde och vi behöver tala mer om en god samhällsgemenskap. Bra!

LÖFVEN MEDDELADE också överraskande att han kommer att avgå som S-ledare och statsminister. Jag tycker att även vi som tillhör andra partier och har andra  förslag till hur Sverige ska bli bättre ska erkänna att Stefan Löfven har varit en god ledare. Han har hela tiden arbetat hårt och velat väl. Han ha lett Sverige genom ett flera svåra kriser och i ett svårt parlamentariskt läge. En resultatorienterad politiker som varit beredd till pragmatiska samarbeten. En person som kommer från enkla förhållanden och som hela tiden har haft hela folkets bästa för ögonen. Stefan Löfven är värd respekt för sin insats!