lördag 28 augusti 2021

Ledarskap ämne för medverkan på Stora politikerskolan

NÄR DET UNDER helgen ordnades slutkonferens för Stora politikerskolan var jag med för att under lördagsförmiddagen  tala över ämnet politisk ledarskap. Ett angeläget ämne och för mig inspirerande att möta kristdemokrater med engagemang och ambition att kliva fram för att axla politiskt ledarskap.

 UNDER MITT FÖREDRAG berättade jag om egna erfarenheter under mina år som kommunstyrelsens ordförande. Jag lyfte sådant jag tycker man behöver tänka på om man går in i rollen som politisk ledare och vad man kan ”råka ut för”. Jag berättade om hur det politiska ledarskapet kan skilja sig från andra former av ledarskap. 

DET VAR roligt att få medverka i Stora politikerskolan och givande för mig att få del av tankar och reflexioner som kom fram i gruppdiskussioner och frågor!