tisdag 1 oktober 2019

Uppmuntran motkraft till hot, nedskräpning och utskällning

En del av dagens uppmuntrande brev
EFTER EN DAG i kommunalhuset åker jag hem ganska nöjd. Känns bra att få en dag för att förbereda inför kommande möten, samtala med medarbetare och gå igenom handlingar.

MITT JOBB ÄR fascinerande för den ena dagen är inte den andra lik. När man kommer på morgonen så vet man med säkerhet att oväntade händelser och möten kommer att bli en av dagens uppgifter.

JUST IDAG har det handlat om samtal om problemen med nedskräpning. Jag fick ett telefonsamtal där svordomar och okvädningsord haglade över mig från en missnöjd kommunmedborgare. Jag har blivit involverad i en hotsituation och familjetragedi. Men allt detta dystra och tuffa uppvägdes av ett litet handskrivet brev som avslutades med några uppmuntrande ord. För mig dagens glädjeämne och energikick!

FÖR MIG ÄR människors stöd, förböner och uppmuntran det bränsle som gör att man orkar och känner en sådan glädje i förtroendeuppdraget som vår kommuns KSO!