tisdag 29 oktober 2019

Mycket pyssel med att skifta dator

Min nya HP Elitebook
JAG HAR VARIT så nöjd med min jobbdator och den har därför fått hänga med i nästan 7 år. Vår IT-organisation har meddelat att om jag inte byter kommer jag att från 1 november stängas av från IT-nätet så nu var det helt nödvändigt att byta ut den gamla trotjänaren. Tisdagen var det inga bokade möten och jag passade därför på att byta till en ny maskin och uppgradera till Windows10.

DET ÄR MYCKET PYSSEL att komma igång med nytt operativsystem och att lära sig nya funktioner och uppdaterade program. Men med professionell hjälp från Höglandets IT är jag igång. Det känns ovant men kommer bli bra. Den allra största skillnaden är att jag nu har en dator som är lättare och smidigare än den gamla.

EN PLUMP i protokollet är att dockningsstationen för den nya datorn täcker USB-C uttaget så detta viktiga, snabba och användbara uttag blir oanvändbart. Hur tänkte Hp där?