måndag 28 oktober 2019

Bra med samverkan och gott samtalsklimat

Röda längan i Stockaryd
VI SOM SAMARBETAR i Sävsjöpolitiken har samlats för gemensamt möte om framförallt stora investeringar som väntar Sävsjö kommun. Rörviks skola, Stockaryds skola, lokaler till räddningstjänsten var bland de större investeringar som diskuterades.

FÖR MIN DEL lyfte jag också upp Röda Längan i Stockaryd för samtal. Jag tycker denna borde göras i ordning för trygghetsboende för äldre. Frågan kommer upp på Socialnämnden inom kort och jag hoppas de ska ta ett klokt beslut om detta!

DET ÄR POSITIVT att vi i Sävsjö kommun har bra samverkan och gott samarbetsklimat mellan alla partier. Alldeles särkilt bra att det fungerar så väl mellan oss partier i majoritetsstyret!

LÄS MITT tidigare inlägg om Röda längan på följande länk:
http://savsjo.blogspot.com/2019/10/dags-att-komma-till-skott-med-bostader.html