torsdag 25 juli 2019

Tar det lugnt i värmen

Våfflor håller sig frasiga och varma
på grillen
FORSKNINGEN SÄGER att risken för hälsan ökar markant när det utomhus är 26 grader eller mer tre dagar i följd. Så ett gott råd är att ta det lugnt när det är så varmt som nu. Se till att dricka vatten, sitta i skuggan och njut av vi har sommar!

FÖR MIN DEL har jag svalkat mig med en motorcykeltur och sedan tillsammans med delar av familjen suttit under parasollet på altanen och haft det bra. Det föll på min lott att ordna våfflor och jag upptäckte att det fungerar alldeles utmärkt att varmhålla de nygräddade våfflorna på grillen!

VI I SÄVSJÖ KOMMUN ger våra innevånare goda råd för en värmebölja. De råden kan du hitta på följande länk: https://www.1177.se/Vasterbotten/liv--halsa/sunda-vanor/varmebolja/?