tisdag 2 juli 2019

Mötas och skiljas är hoppets sång

Förstasidan på utkastet till
KD-Vitsippan
"MÖTAS OCH SKILJAS är livets gång
Skiljas och mötas är hoppets sång
Nu skiljs våra vägar, nu säger vi farväl,
men vi hoppas att vi ses igen.

Mötas och skiljas är livets gång
Skiljas och mötas är hoppets sång
Nu skiljs våra vägar, nu säger vi farväl,
Farväl, vi ses igen."

DEN HÄR TEXTEN och dess melodi av Göte Strandsjö har hängt med mig sedan jag för många år sedan  jobbade på Lövängen i Stockaryd. Där sjöng vi denna sång som en fin avslutning på olika samlingar och högtidligheter.

JAG KOM ATT tänka på sången i samband med ett trevligt samtal med en medarbetare som idag slutade sin tjänst hos oss. Samtidigt har jag idag för första gången fått träffa en av våra nya chefer på kommunledningskontoret. Så här har det varit under alla år. På en stor arbetsplats är det en ständig förändring med personal som kommer och personal som slutar. När man jobbar ihop så lär man sig att bakom varje "personal" finns också en fin människa. En personlighet som man lär sig uppskatta och tycka om. Det är naturligt och ett tecken på en gott samarbete att det känns vemodigt när vägarna skiljs.

UNDER KVÄLLEN HAR jag arbetat med att färdigställa en sommarupplaga av vårt KD-nyhetsblad "Vitsippan". Det har nu gått ut för granskning och kommer efter uppdatering att skickas ut under kommande vecka.