fredag 5 juli 2019

Om att utveckla Sävsjö tillsammans

Överst Jan Sturesson in action och jag blir intervjuad av Ruben Agnarsson. På nedre bilden är jag med
i paneldebatt med PeO Svensson, Anna Aspås, Jan Sturesson, Lena Johansson och Ruben Agnarsson
SOM EN DEL I kampanjen "Det finns hopp" medverkade jag under fredagseftermiddagen i ett arbets- och näringslivsseminarium om att utveckla Sävsjö tillsammans.  Jan Sturesson la grunden för seminariet med att, utifrån sin erfarenhet som strategikonsult, delge tankar om arbete och företagande ur ett kristet perspektiv. Jan visade på det faktiska nuläget för Sävsjö i en rad parametrar och konstaterade en sammantaget bra utveckling. Ruben Agnarsson, journalist och tv-producent intervjuade och ledde sedan en paneldebatt som landade i att framförallt ha en god samverkan.

I MIN UTMANING TILL de företagare som var på plats lyfte jag företagens möjlighet att göra skillnad genom att hjälpa till och anställa fler med utomeuropeisk bakgrund. Jag utmanade i att hjälpa till med kontakter som leder till verksamhet i några nu tomma industrilokaler. Jag uppmuntrade kristna att fortsätta be för vår kommun och engagera sig för människor. Ensam är inte stark men tillsammans, utifrån våra olika roller, har vi enorma möjligheter. Vår kommun utvecklas genom att företag föreningar, kyrkor samarbetar och gör det möjligt att tillsammans växa och utvecklas!