torsdag 22 juni 2023

Hasse Petersson en uppskattad radiolegend!

Valorkestern med Hasse P 2018
RADIOLEGENDEN Hasse Pettersson gjorde under torsdagen sitt sista program för P4 Jönköping. En sändning som präglades av hyllningar och hälsningar från alla oss som uppskattat denna trevliga radioprofil. I 34 år har Hasse P blivit en kär radioröst som funnits med oss alla hemma, i bilen och på jobbet.

EN AV DE UNIKA egenskaperna hos Hasse är att han sett till hela länet och känner så otroligt många personer.  I Hasses program har många människor och händelser från vår kommun kommit med regelbundet i sändningarna. Faktum är att min hemort har blivit känd genom alla samtal som Hasse P hade med "Martin från Stockaryd" för ett 20-tal år sedan.

JAG TYCKER ATT programmen med Hasse P och allas vår Bosse bildoktorn har varit verkliga höjdpunkter att lyssna på för mig och många andra utöver hela Sverige. Roliga och lärorika program som det idag antyddes skulle kunna komma tillbaka som podd. Blir det så är vi många som skulle bli glada!

FÖR MIN DEL HAR det varit många intervjuer och samtal med Hasse P genom åren. Jag kommer alltid minnas hur kul det var att få vara med och spela tillsammans med Hasse i valorkestern. Den fina videohälsningen med "Stefanmarschen" som jag fick när jag slutade som kommunalråd i Sävsjö kommun var en rolig överraskning som jag uppskattade mycket.

TACK HASSE P för din fantastiska insats. Jag hoppas du nu ska få tid att njuta och ha det gott i livet som ny pensionär!

PÅ DENNA LÄNK KAN DU SE Hasse P spela Stefanmarschen:  https://youtu.be/yvJ8zRKxM6Y