fredag 9 juni 2023

David i topp bland mina val i provval till EU-parlamentet

Möte med David Lega i Vrigstad
DETTA INLÄGG är i första hand för mina kristdemokratiska vänner. Det pågår just nu provval inför nästa års val till europaparlamentet och alla medlemmar har möjlighet att lägga sin röst på de kandidater de har mest förtroende för. För mig är ett namn alldeles självklart, David Lega en av våra nuvarande parlamentariker.

JAG HAR FÖLJT DAVID LEGA i många år och för några år sedan träffade jag honom personligen vid ett besök i Vrigstad. David Lega är en person fast förankrad i vår värdegrund. Hans envishet och framåtanda är en en stor tillgång i EU-parlamentet. David arbetar för mänskliga rättigheter, minoriteters möjligheter och att funktionshindrade ska få möjligheter i hela världen. David arbetar hårt för att förföljelsen av kristna ska upphöra.

ALLA VI SOM MÖTTE David i Vrigstad kan konstatera att han är en av de mest positiva personer man kan tänka sig. Davids inställning är att allt går att lösa. Enligt min mening behövs David i EU-parlamentet ytterligare minst fem år till och därför får han min röst både i provvalet och i valet nästa år.

ÄR DU MEDLEM i Kristdemokraterna tycker jag  du ska utnyttja din rösträtt i provvalet och rösta på David men också välja nio personer till som du vill ha med på en valsedel. För min del valde jag några personer med lokal koppling som Martina Fransson här från Sävsjö och Per Ewert från Forserum. Jag valde för landsbygdsfrågorna Mikael Bäckström Aneby och Magnus Oscarsson från Ödeshög. Jag valde också några personer för deras starka ideologiska kompass som Elisabeth Lann, Per Landgren, Ella Bohlin, Marcus Jonsson och Maria Maric.