söndag 25 juni 2023

En trevlig midsommarhelg!

Färskpotatis, sill och gräddfil inmundigades på en
brygga i Mullsjön
HUSTRUN OCH JAG har i år firat midsommar med att besöka Nyhemsveckan, pingströrelsens stora årskonferens.

LITE EXTRA KUL denna gång var att artister från projektet "Alla tiders sånger" var med och gjorde ett framträdande. Från början var det en vision från Stockarydsbon Anders Wisth.  Han har sedan hållit ihop projektet och tillsammans med Urban Ringbäck, med flera, sett till att det gått att förverkliga. En del i projektet har varit en resa till Nashville i USA där TV-program spelat in. Något som nu SVT kommer sända.  Avtalet är underskrivet och klart och det 58 minuter långa programmet kommer att sändas torsdagen den 17 augusti under namnet ”Saliga sånger – Nashville”. Det ska bli mycket roligt att se detta program!

VI HAR OCKSÅ under dagarna på Nyhemsveckan varit på en konsert med Martin Smith. Martin var en av grundarna till den kända gruppen  Delirious. När vi inte varit på konferensen har vi badat och promenerat bland de stora tallarna. Vårt boende var som förra året på Mullsjö friluftshotell och det får helt godkänt för fräscha rum, bra frukost och fin service. 

SE FOTON PÅ FÖLJANDE LÄNK:
https://savsjo.blogspot.com/2023/06/en-trevlig-midsommarhelg.html

Näst intill fullsatt i stora Stråkenhallen

Konsert med Martin Smith


Kristdemokraten och sångaren Roland Utbult medverkade i "Alla tiders sånger"

Anders Wisth gav information om "Alla tiders sånger"

Jag hälsade på sångaren och musikern Peter Hallström och vi bytte några ord efter konserten.
Peter och jag gick i samma klass på Brommaskolans musiklinje i mitten av 1980-talet. Peter och jag bodde också tillsammans ett tag på Bråvallagatan i Stockholm där jag lånade min mosters lägenhet under min studietid på Brommaskolan.

Under våra promenader kollade vi på OBOS bostadsprojekt på den kontroversiella "Kärleksudden"
 i Mullsjö. Mycket trevliga bostadsrätter som ligger nära Mullsjön


Hustrun och jag är nöjda och tacksamma för det vi varit med om denna midsommarhelg!