onsdag 3 augusti 2022

Möt mig och Mikael Bäckström på Sävsjö torg

JAG HAR GENOM ÅREN arbetat med Mikael Bäckström i ett gemensamt styrelsearbete i länets kreditgarantiförening. Ett mycket trevligt och intressant samarbete. Jag har lärt känna Mikael som en sann entreprenör och en person som alltid går i spetsen för olika landsbygdsfrågor. 
 
DET ÄR FÖR MIG därför lite särkilt roligt att Mikael numera engagerar sig för Kristdemokraterna och att han han under hela fredagsförmiddagen är med på Sävsjö torg. Han är med för att samtala om vad som behövs för att få en än mer levande landsbygd i Sävsjö kommun och utöver landet. 

MIKAEL ÄR TILL VARDAGS mjölk- och köttbonde utanför Aneby. Han är tillsammans med Magnus Oscarsson och förre centerpolitikern Staffan Danielsson med i Kristdemokraternas referensgrupp för jordbruksfrågor. Mikael är mest välkänd för sitt engagemang för LRF lokalt, regionalt och i hela Sverige. Han är nu ordförande i LRF Entreprenad där fokus är på framkomlighetsfrågor, konkurrenskraftsfrågor och lönsamhetsfrågor. 

HAR DU MÖJLIGHET så kom förbi Sävsjö fredag förmiddag för att möta Mikael Bäckström. Jag är också där tillsammans med flera lokala kristdemokrater. Hoppas vi ses på Sävsjö torg 09.00-12.00!