onsdag 27 april 2022

Var med och städa vår kommun!

ÅRETS SKRÄPPLOCKARVECKA är igång och för att dra mitt strå till stacken gick jag på förmiddagen för att städa vägkanter runt om i Stockaryd där jag bor. 

IKLÄDD REFLEXJACKA och plasthandskar plockade jag cigarrettaskar, ölburkar och diverse annat skräp som låg utmed vägen. Jag städade här också förra året och tycker nog att det var mindre skräp i år och det kändes förstås positivt.

SKRÄPPLOCKARDAGARNA är Håll Sverige Rents (HSR) kampanj där barn och unga lär sig om nedskräpning och plockar skräp tillsammans.  Vi i vår kommun vidgar kampanjen och uppmuntrar också privatpersoner, föreningar, församlingar och politiker att vara med.

 JAG TYCKER Skräpplockarveckan är ett bra initiativ och ska själv vara aktiv. Men jag uppmanar också dig som läser bloggen att vara med och gärna försöka få med fler. För visst vill vi alla ha det rent och snyggt där vi bor! Du kan få all information om vad som gäller för skräpplockardagarna i Sävsjö kommun och om den tävling som finns kopplat till denna vecka på följande länk: https://savsjo.se/bygga-bo-och-miljo/miljo-och-klimat/hallbar-utveckling/skrapplockardagarna.html