torsdag 7 april 2022

Ser fram emot att få vårtala i Hembygdsparken

Mitt digitala vårtal i
Hembygdsparken
VILL DU HÅLLA ÅRETS VÅRTAL i Hembygdsparken, Stockaryd? Det var hembygdsföreningens ordförande som frågade och jag tackade på stående fot ja! Det är nog få gånger som jag blivit så glad över att få frågan om att hålla vårtal som denna gång.

I MIN ROLL SOM som kommunalråd har jag på valborgsmässoafton genom åren varit med och hållit tal på valborgsfiranden runt om i vår kommun. Jag har varit med och delat glädjen och gemenskapen i de fina arrangemang som år efter år ordnas av engagerade människor och föreningar. Men förra gången jag vårtalade var det pandemi och allt firande på valborgsmässoafton var inställt gå grund av smittorisk. I denna annorlunda situation fick jag, för hela vår kommun, hålla ett digitalt vårtal i vår hembygdspark i Stockaryd.

I ÅR ÄR DET också ett speciellt år med allt det hemska som händer i omvärlden. Men det  är också mycket som är positivt i vår kommun och Sverige just nu, något som  jag kommer lyfta fram i årets vårtal. I hembygdsparken har det sedan sist byggts en fin scen som jag får använda för första gången. Jag ser fram emot att vi kan mötas i hembygdsparken och att få hålla årets vårtal. Boka gärna in ett besök i hembygdsparken Stockaryd på valborgsmässoafton!

VILL DU SE MITT digitala vårtal kan du se det på följande länk: