torsdag 25 mars 2021

Möte med Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel

 KRONPRINSESSAN VICTORIA och Prins Daniel hade idag ett digitalt möte med mig som kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö kommun. Samtalet handlade om hur vi hanterar coronapandemin och hur den påverkar kommunen. Det handlade också om vårt starka näringsliv och hur viktiga våra trähusföretag är både för arbetsmarknad och för bostadsbyggandet i Sverige. Det lyftes fram den stora betydelsen som alla kyrkor och föreningar har för sammanhållning och gemenskap. Samtalet handlade också om de utmaningar som finns när det gäller integration och utanförskap.

JAG TYCKER DET VAR ETT BRA initiativ av Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel att på det här sättet ta sig tid att samtala med mig och andra kollegor runt om i Sveriges kommuner. Kronprinsessparet var väl pålästa om Sävsjö kommun.  De önskade att få tillfälle att vid lämpligt tillfälle få möjligheten att besöka kommunen och avslutade med att skicka en varm hälsning till alla invånare i Sävsjö kommun. 

JAG UTTRYCKTE mitt och kommunens uppskattning och tack till Kronprinsessparet för att de tagit initiativ till mötet och hälsade dem välkomna att besöka Sävsjö kommun när tillfälle till detta bjuds.

ETT STORT TACK till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel för ett oförglömligt och mycket trevligt samtal!