onsdag 10 mars 2021

Barn och barnbarn motiv för engagemang i Klimatråd

DET HAR UNDER HELA förmiddagen varit möte med Klimatrådet för Jönköpings län. Vår Landshövding är ständig ordförande och med i rådet finns Länsstyrelsen, Region Jönköpings län, företag kommuner och många viktiga organisationer. Jag har för min del varit med i klimatråd nästan ända sedan starten 2011.  För mig och för oss i Sävsjö kommun är miljöfrågorna viktiga och därför engagerar vi oss i rådets arbete. 

JAG HAR FÖRMÅNEN att ha tre barn och numera också tre barnbarn. På senare år har mitt motiv för klimatrådet och engagemang i miljö och klimat också ökat för jag vill så gärna att de ska få växa upp och få ett gott liv. 

DET KÄNNS ROLIGT ATT KLIMATRÅDET uppmärksammar vårt arbete i Sävsjö kommun i en information som du kan läsa på följande länk: https://klimatradet.se/viktigt-for-savsjo-kommun/