torsdag 4 mars 2021

Mitt i allt det svåra fylls jag av tacksamhet

Räddningstjänsten gör en stor insats just nu för att skapa
trygghet i vår kommun. Här i Stockaryd uppställda på den
plats där det ska bli en ny räddningsstation.
DET HAR VARIT ännu en dag som präglats av de tragiska händelserna först i Sävsjö och sedan i Vetlanda. Det är så många som är berörda och som hastigt hamnat i chock sorg och förtvivlan. Vi innesluter alla drabbade och deras nära och kära fortsatt i våra tankar och böner.

MITT I ALLT DET SVÅRA fylls jag av tacksamhet till allt det fina som uträttas av de anställda inom räddningstjänst, polis, sjukvård och i våra kommuner. Jag känner också beundran för alla de insatser som görs av ideella föreningar, kyrkor och allmänhet. Det är så betydelsefullt att människor visar varandra omtanke och sluter sig samman vid sådana här dramatiska händelser. Mitt varmaste tack till er alla!