fredag 19 mars 2021

Teams, Zoom, Skype och bra samtal med Jonathan

Jonathan Andersson
DET KÄNNS MINST SAGT märkligt att vecka efter vecka sköta jobbet helt ensam från sitt lilla hemmakontor. Samtidigt som jag är ensam hemma så är kontakterna med omvärlden nog mer intensiva nu än någonsin. Med Teams, Zoom och Skype är det lätt att ha kontakt. Numera känns det som vanligare och enklare med ett teamsmöte än ett telefonsamtal.

UNDER FREDAGEN har jag haft möten med två regionala valberedningar, jag har haft avstämning med Elena, min praktikant. 

EN TEAMSINTERVJU MED Jonathan Andersson var nog dagens höjdpunkt. Jag känner honom ganska väl utifrån hans engagemang för barn och ungdomar i vår kommun. Han har bland annat jobbat som ungdomsledare i frikyrkan, Stockaryd och varit kamratstödjare på Rörviks skola. Nu läser han teologi på högskolenivå i Jönköping.  Vårt samtal handlade om förändringar och utmaningar i kommunen. Det handlade också om civilsamhället och kyrkans roll i att skapa ett mer inkluderande samhälle. Ett samtal med frågor som fick mig att tänka till rejält och som gav nya tankar och insikter. Tack Jonathan och lycka till med din utbildning!