onsdag 1 augusti 2018

Klart jag vill vara med i dagbladets #kandulova

SMÅLANDS DAGBLAD presenterade idag sin satsning på #kandulova. Detta är en frågetjänst där kommunmedborgarna ges möjlighet att ställa ja och nej frågor till oss politiker.

JAG HAR NU REGISTRERAT mig som en av de politiker som svarar på frågor. För mig är det viktigt att vara lyhörd och tillgänglig. #kandulova är en bra satsning som blir ytterligare en möjlighet att komma i kontakt med oss politiker.

DEN FÖRSTA FRÅGAN som kom idag var "Kan du lova att inte höja kommunalskatten i Sävsjö?" På denna var mitt svar "Nej"

Jag motiverade mitt svar på följande sätt:
    - I Sävsjö kommun har vi haft oförändrad kommunalskatt som ett av våra finansiella mål under många år. För att klara detta har vi jobbat med att samordna verksamheter inom kommunen och samarbeta med andra kommuner. Vi tycker detta arbete måste fortsätta och kanske omfatta nya områden så att vi också i framtiden kan ha en låg kommunalskatt. Men om det krävs så är vi beredda att höja skatten för att det alltid i vår kommun ska finnas en god vård, bra skola och en äldreomsorg våra äldre kan lita på.

JAG SER FRAM emot fler kluriga frågor framöver.