tisdag 14 augusti 2018

Hemskt med misstänkt mord där jag bor

EFTERMIDDAG OCH KVÄLL har präglats av uppgifterna om att det kan ha begåtts ett mord i vårt lilla fina Stockaryd. Det var en kvinna i 40-års åldern hittades död i sin lägenhet och sedan har det varit en febril polisiär verksamhet i samhället med brottsplatsundersökning, dörrknackning och förhör. Vet du något om denna händelse så hjälp polisen med dina uppgifter genom att ta kontakt på telefon 11414.

FRÅGORNA ÄR MÅNGA och jag har pratat med flera som undrar och vill veta mer. Är det någon vi känner? Ska kommunen starta en POSOM-grupp? Vad gör polisen? Finns det anledning till oro för att det kan bli fler mord och mer våld?

MED DEN INFORMATION jag har är min bedömning att det inte finns anledning till oro. Det finns speciella omständigheter som ligger bakom denna händelse och dessa kommer så småningom bli kända. Men det är ändå tragiskt och hemskt när människor mitt i livet hastigt avlider här i vårt Stockaryd. Det är också bakom detta en personlig tragik och finns anhöriga som sörjer och ställer sig frågan, varför?

JAG JOBBAR NU med valtexter och det kändes lite konstigt att just den här kvällen jobba med "Tillit, trygghet och valfrihet" som ämne. Jag konstaterar i min text att det som idag skapar otrygghet och förstör framtiden för många unga är droger. Det är därför viktigt att vi tillsammans med polisen tar krafttag mot alla former av missbruk. För att skapa ett tryggt samhälle är det viktigt att det finns goda möjligheter till en bra fritid. Föreningar och kyrkor behöver ha goda förutsättningar för sina verksamheter. Det ska finnas tillräckligt med resurser för vård- och fältarbete och vi behöver få betydligt fler närpoliser i Sävsjö kommun. Ska fortsätta i morgon med att slipa på formuleringarna.