onsdag 6 juli 2022

Besiktning gånger två

Hazze Eklöf  jobbar på Synsam
JAG HAR UPPLEVT att alla digitala möten under pandemitiden har varit påfrestande för synen och jag har därför besökt min duktiga lokala optiker för att göra en  synundersökning. Det visade sig att synen förändrats men överraskande nog inte till det sämre utan blivit lite bättre. Glasögonbågar ska nu väljas och nya brillor beställas.

DET ÄR DAGS att förnya mitt körkort och eftersom jag har behörighet till lastbil, tungt släp och buss behövs syntest och läkarundersökning var femte år. Optikerns syntest visade att det är helt ok att förlänga behörigheten så nästa steg blir att beställa en läkarundersökning.

VÅRAN "BIMMER" var på service hos Nifab häromdagen och nu var det dags för besiktning på Besikta i Sävsjö. Trots elva år på nacken klarades besiktningen utan anmärkning!