söndag 25 augusti 2019

Världen bästa busschaufför rattar församling i Sävsjö

AMOS MAKAJULA har utnämnts till världens bästa och trevligaste busschaufför. Under söndagen var jag med när han installerades som pastor i Sävsjö.

EMELLANÅT TRÄFFAR jag på Amos i Sävsjö. Varje gång hälsar han glatt och delar med sig av uppmuntran. Att möta honom ger en dos inspiration och man inser varför han blev utsedd som världens trevligaste busschaufför.

NÄR HAN UNDER söndagen installerades som pastor i Sävsjö allians- och pingstförsamling fick jag förmånen att vara med. Som företrädare för kommunen talade jag om vilken viktig roll kyrkan har för att skapa gemenskap i samhället och att vara en del i ett gott samhällsbygge. "Tillsammans med envishet och optimism" brukar vi säga i kommunen och det är en devis som jag gav till Amos som något att ta med sig i sitt nya viktiga arbete.