onsdag 7 augusti 2019

Smygstart av jobb och frihetskänsla med MC-tur

NU ÄR JAG INNE i sista hela semesterveckan och kalendern börjar återfyllas med olika möten och engagemang. I dag har jag smygstartat jobbet med en ordförandeberedning. Nästan trettio ärenden har förberetts för att tas med på kallelse till nästa beredande kommunstyrelse som är 20 augusti.

 STORA DELAR av dagen har varit solig och behaglig så idag fick turen till jobbet bli med min Yamaha Wildstar. Det är verkligen en fin frihetskänsla att få tuffa runt på den mäktiga 1600 kubikaren.

JAG FICK TELEFONSAMTAL från Hans-Åke Andersson och han berättade att de tyvärr måste ställa in resten av föreställningarna som planerats för Femtinge teater. Vi hade bokat biljetter till i morgon kväll och hade sett fram emot att få gå på teater. Varje år är besöket på Femtinge teater en höjdpunkt! Det är så tråkigt att de drabbats av sjukdom och jag hoppas på snart tillfrisknande!