onsdag 1 november 2023

Ett stort skifte i livet men ändå inte

FRÅN DEN FÖRSTA NOVEMBER har jag lämnat min tjänst på Socialförvaltningen som samordnare av daglig verksamhet. Jag har skickat in min uppsägning och är inte längre anställd inom Sävsjö kommun. Nu startar det nya livet där jag istället för lön får pension. 

MIN YRKESKARRIÄR började med heltidstjänst på Rydéns finmekanik i Rörvik 1976. Jag har sedan dess jobbat som verkstadsmekaniker, lastbilschaufför, busschaufför och kört taxi. Jag har jobbat som vaktmästare och varit anställd inom vården och daglig verksamhet för personer med utvecklingsstörning. Den längsta delen i mitt yrkesliv är som kommunalråd, ett jobb jag hade i drygt 22 år och som jag slutade vid nyår. 

SEDAN NYÅR HAR jag varit tjänstledig så jag har redan fått känna på livet utan dagligt heltidsarbete. Jag är samtidigt tacksam över de politiska uppdrag som jag fortsatt har kvar. För mig har det känts meningsfullt och roligt att få engagera mig i uppdraget som kommunfullmäktiges ordförande. Jag är också ordförande för Stockarydsterminalen AB och ledamot i Energicentrum, den kommunala energi- och klimatrådgivning som vi har med ett antal andra kommuner.

FÖR MIG ÄR DETTA ett stort skifte i livet men ändå inte. Jag ser framtiden an med stor tillförsikt och kommer fortsatt vara engagerad i det jag tycker är viktigt!