tisdag 24 december 2019

Jul handlar om hopp och glädje

Som en del i julfirandet hemma hos
oss spelade jag Ave Maria
på Eufonium
JULAFTON ÄR DET ROLIGT att få träffas med nära och kära. Umgås, äta gott och hitta på roliga aktiviteter. För oss är det viktigt att mitt i allt firande också se till att julens budskap får en central plats. Vi sjunger och spelar julens sånger,  läser julevangeliet och ber tillsammans.

JULENS BUDSKAP handlar om hopp och glädje. Barnet i krubban var Guds sätt att ge oss alla chans till gemenskap med Gud själv. En möjlighet för oss alla till en nystart och ett gott liv. Oavsett om du delar min och mångas gudstro så är detta budskap värt att firas när det är jul.
    Så ta vara på dig själv och dina nära. Gläds, vila och fira att det är jul. Och du, kanske finns det något i julens budskap också för dig?

FRÅN MIG VILL JAG NU TILL ER ALLA få önska en Riktigt GOD JUL! Var rädda om varandra!