fredag 21 april 2023

Kaminreparation fick ok vid brandskyddskontroll

Kontrollanten Björn kollar på min kaminreparation
JAG HAR PÅ BLOGGEN tidigare skrivit om att jag vid förra brandskyddskontrollen fick påpekande om att några brännplåtar så kallade "baffelplåtar" blivit deformerade av allt eldande i vår kamin i köket. 

FÖR ATT RÄTTA TILL detta har jag valt att klä in kaminen invändigt med eldfast tegel. När det nu åter var dags för brandskyddskontroll konstaterade kontrollanten att det var en ovanlig men mycket bra lösning. Kaminreparationen fick klart godkänt och det kändes förstås jättekul efter allt jobb jag lagt ner.

DAGENS TRÄDGÅRDSARBETE var njutbart med värme och sol. Ett besök gjordes på Lagerbutiken för att inhandla ett antal säckar med kogödsel.

PÅ FÖLJANDE länk kan du läsa om mitt arbete med att fixa min Jotul F3 kamin : https://savsjo.blogspot.com/2021/03/ledig-dag-med-kaminreparation.html