tisdag 25 april 2023

Historisk bolagsstämma för näringslivsbolag

Jag får tack av Näringslivschef Patrick Blomström
SNAB, VÅRT NÄRINGSLIVSBOLAG bildades alldeles i början av min tid som kommunalråd. Vi hade då i kommunpolitiken tagit oss an den nya ambitionen om att jobba för "Goda relationer" som ett mål. Jag mötte näringslivsprofilerna Sune Johansson och Jerry Fredriksson som presenterade idéen om att bilda ett näringslivsbolag. Det var rätt tid, rätt personer och rätt kompetens som möttes och arbetet för bildandet av Sävsjö Näringslivs AB tog fart och var snart förverkligat.

UNDER TISDAGSKVÄLLEN var det dags för en historisk bolagsstämma i SNAB. Efter drygt 20 år lämnade Sune Johansson rollen som ordförande i bolaget och jag lämnade som vice ordförande. 

Simon Ek välkomnas och Sune Johansson avtackas

NY ORDFÖRANDE blir Simon Ek och vice ordförande Therese Petersson. Det blir ett skifte som kommer bli mycket bra. Båda har gedigen erfarenhet från företagande och Therese numera också politisk tyngd i näringslivsarbetet utifrån sitt uppdrag som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande.

JAG KOMMER fortsatt ha en roll som ägarombud i Sävsjö Näringslivs AB och kommer med intresse följa utvecklingen av bolaget också framöver.

TACK SUNE JOHANSSON för din fantastiskt fina insats för ett bra näringslivsklimat i Sävsjö kommun!  Lycka till Simon och Therese som ordförande och vice ordförande!