måndag 24 augusti 2020

Smålands musikvaruhus unik resurs och möte i parti

Laile Gustafsson (min pappa) spelar Eufonium
och Agne Nilsson trombone i
Filadelfias blåsorkester.
I LÖRDAGENS tidning kunde vi läsa ett bra reportage om Smålands musikvaruhus i Nässjö. Ett familjeföretag som startades för 95 år  sedan av nuvarande ägaren Östen Johannessons pappa. Denna anrika musikaffär är nu till salu.

MIN PAPPA LAILE spelade Eufonium på ett fint instrument av märket Sterling inköpt på just Smålands musikvaruhus någon gång i mitten på 1960-talet. Jag har fått ta över instrumentet och har med det spelat i olika blåsorkestrar.

UNDER MÅNDAGEN hade jag vägarna förbi Nässjö och tog med Eufoniumet till Smålands musikvaruhus för att lämna in för en översyn och korrigering av ett antal bucklor som blivit genom åren. Jag tycker det känns  bra att nuvarande ägaren, Östen Johannesson, får fixa till det fina instrument som hans pappa sålde till min pappa.

Smålands musikvaruhus i Nässjö
JAG HOPPAS INNERLIGT att det blir en  bra och seriös ny ägare till denna unika och viktiga musikaffär. Bra också om kunskapen om olika blåsinstrument och då framförallt bleckblås får finnas kvar här mitt i Småland!

VÄL TILLBAKA i Sävsjö har jag ikväll deltagit i möte med partiavdelningens styrelse. Roligt med ny ung ordförande i Benjamin Petersson och en styrelse som tänker strategiskt och nytt. Ikväll bra samtal om investeringar och om valrörelsen som  närmar sig.