torsdag 20 augusti 2020

Jag önskar Linda Björk LYCKA TILL!

Jag och socialnämndens ordförande Kerstin Hvirf
tillsammans med nya socialchefen Linda Björk
VÅR NYA SOCIALCHEF Linda Björk är nu på plats! Hennes introduktion har börjat och som en del i den har jag nu haft en inbokad tid för samtal. Vi har pratat om vår kommun och politik. Vi har också samtalat om viktiga frågor så väl som om samarbetet mellan socialförvaltning och kommunledning.

NÄR MAN TRÄFFAR en medarbetare för ett första samtal blir det naturligt att man också pratar lite om personen bakom jobbet.
    Linda är 46 år och hon har nyligen flyttat till Gällaryd strax utan för vår kommungräns mot Värnamo. Linda är också uppväxt i Gällaryd. Det är lite kul att i denna lilla by finns en av mina mostrar. Där finns också släkt och rötter till min Annette. Ibland är världen liten. Några snabba frågor och svar och så har man nästan omedelbart beröringspunkter med en person som man egentligen inte känner eller är bekant med.

JAG SER FRAM EMOT att få samarbeta med vår nya socialchef Linda Björk.Hon har goda förutsättningar att lyckas eftersom rekryteringsprocessen med tjänstemän, politiker och fackliga representanter landade i ett helt enigt beslut om att hon är rätt person för tjänsten. Jag är mycket nöjd med att vi lyckats anställa Linda Björk och är övertygad om att hon kommer bli en stor tillgång både för socialförvaltningen såväl som för oss i kommunledningen.

JAG ÖNSKAR Linda Björk lycka till i sitt nya uppdrag som socialchef i Sävsjö kommun!