torsdag 12 mars 2020

Min KSO-resa tema med kollegor

En glad bild från år 2000 som jag visade kollegorna. Denna
bild är tagen utanför kommunalhuset i Sävsjö när jag precis
tillträtt som kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö.
Från vänster:Lennart Bogren Eksjö, Göran Lindell Vetlanda,
Irene Oskarsson Aneby, Hans Rocén Tranås och så jag.
VI MED UPPDRAG som ordförande i kommunstyrelser och regionstyrelse träffades under torsdagen för att utbyta erfarenheter. Denna gång hade jag fått uppdraget att medverka med att berätta om mitt arbete som kommunstyrelsens ordförande.

DET BLEV EN RESA med start i Hjälmseryd och Rörvik där min pappa och farfar var med och bildade Kds i mitten på 60-talet.  Jag visade en hel del roliga foton och delade med mig av några insikter och verktyg som är viktiga för mig i mitt ledarskap.

DET VAR INTRESSANT att få dela med mig av min Kso-resa och av kollegorna få feedback. För mig nyttiga medskick som kan hjälpa mig att förbättras och utvecklas i mitt förtroendeuppdrag som kommunstyrelsens ordförande och kommunalråd i Sävsjö kommun.