tisdag 12 juni 2018

Tillväxthus, skytte, växter, stuvbit och Malte

Malte intervjuar mig och Victor och Oliver från Skytte-
gymnasiet ute vid den nya skytteanläggningen i Skrapstad.
DET ÄR ROLIGT att ta del av allt det fantastiska arbetet i våra olika verksamheter! I dag har jag varit ute för att göra en rad besök. För mig är det viktigt att se det som händer och visa kommunledningens uppskattning för allt gott arbete.

I DAG KÄNDES DET EXTRA spännande eftersom jag hade med "Praoeleven" Malte Nordlöf från P4 Jönköping.  Malte följde med och gjorde efterhand inslag direkt i radion.

TILLVÄXTHUSET HAR varit igång under ett år. Jan Holmqvist och jag var där och firade med vildmarkstårta och talade om hur viktigt detta samarbete är. Vi gjorde ett besök på parken och träffade Johanna, Åsa och Anna som berättade om den nya kanonfina rabatt man anlagt mitt i centrum. Det blev också ett besök på den helt nya mycket funktionella utomhusskyttebanan i Skrapstad. Mina besök avslutades på Atelje Stuvbiten i Vrigstad. Roligt att se hur detta integrationsprojekt utvecklas!

På denna länk hittar du både en kort och en lång version av direktsändningen av Maltes "Prao hos kommunalrådet i Sävsjö":https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6974891