måndag 26 mars 2018

En rocklegend jag gillat har gått ur tiden

Jerry Williams gav järnet tillsammans med fantastiska musiker och bakgrundskör
på Sävsjö Celebration 
DET VAR SOM UNG MASKINSKÖTARE på Rydéns finmekanik i Rörvik som jag på 70-talet fick upp ögonen för Jerry Williams. Vi hade på fabriken ett centralljudsystem med radio och kassettband som sände ut till våra hörlurar i den bullriga verkstadslokalen. Allt som oftast gick rockmusik med Jerry Williams. Jag beundrade honom för att han gav oss kolossalt svängig musik, bjöd på en skön dialekt, var en MC-åkare och en "vanlig" hantverkare med sitt yrke som rörmokare.

JERRY WILLIAMS var ett av de allra främsta dragplåstren vid Sävsjö Celebration 2016 och vi som var där fascinerades av att det var fullt ös och en makalös show, precis som alltid.
    Men nu finns han inte längre bland oss. Det känns tomt och ledsamt men jag gläds åt att  Jerry Williams gav mig och många, många andra fina minnen som kommer leva kvar länge. RIP