måndag 2 januari 2017

Börjar året med OSB och gips

Lugnt på jobbet dessa dagar mellan nyår och trettonhelgen så jag har passat på att ta ut några dagars semester. Gör ett förnyat ryck för att färdigställa ett gästrum i vårt hus. Idag har arbetet mest handlat om att sätta upp OSB-skivor och gips. Är så tillfredsställande att få jobba praktiskt!

Idag kom nyårskrönikan för vår kommun i Dagbladet, ser att också Höglandsnytt idag publicerar en årskrönika. Oj, vad olika man kan värdera vad som är viktigt.

Bläddrade för min del tillbaka bland årets blogginlägg. Hade jag sammanställt en nyårskrönika hade jag för min del tagit med att:
1) ATA-timber tog över sågen i Rörvik och tryggade verksamheten och jobben
2) Antalet nya företag stiger kraftigt i Sävsjö kommun
3) Sävebo har påbörjat byggnation av nya lägenheter vid Torkån mitt i Sävsjö centrum
4) Vrigstad samhälle fick folkhälsopris från Regionen för bra integrationsarbete
5) Skruf i samarbete med ABSI utökar med ytterligare lokaler och mer personal
6) Kännestubba bygdegård fick oväntat stort bidrag som möjliggjorde rejäl renovering
7) Rörviks hus blev av folket framröstade till utnämningen årets hus i Sverige............

Gå gärna tillbaka bland inläggen du också. Då hittar du säkert nyheter och händelser som du tycker borde platsa att vara med i en nyårskrönika!