torsdag 22 oktober 2020

Goda samtal och bra från SKR

Foto på när Bertil Zettergren och
Johnny Thorstensson för några år sedan
skruvade upp en informationsskylt
om järnvägslinjen "Vetlandabocken"
PÅ MINA LUNCHPROMENADER träffar jag då och då hembygdsföreningens ordförande, Bertil Zettergren. Det blir alltid en stunds bra samtal och jag får med mig nya tankar och information som är användbar i mitt arbete. Senaste dagarna har det förstås handlat om viktiga tankar om hur vi kan gå vidare med stadshotellet. 
    Bertil, tack för ditt engagemang för vår historia och för att du frikostigt delar med dig av ditt kunnande!
 
UNDER DAGEN KOM ett besked från Sveriges kommuner och regioner. De har meddelat att de idag idag gjort en hemställan hos regeringen om att redovisningslagen ska ändras så att kommuner och regioner får en friare användning av de överskott som beräknas för 2020. Deras förslag innebär att vi kan använda årets överskott till att förstärka vår budget under perioden 2021-2023. För Sävsjö kommun skulle detta vara en mycket bra och trygga ekonomin för de kommande åren. Nu är det bara att hoppas att detta kreativa och goda förslag godkänns!