söndag 9 augusti 2020

MC-tur blev semesterfinal

Gott med en fikapaus
DEN SISTA DAGEN av semesterledighet körde hustrun och jag en runda med motorcykeln. Första stoppet blev vid Mo-badet. Vid denna badplats lärde jag mig simma, Vi bodde då i Nya Hjälmseryd och brossan och jag åkte med simskolefröken, Margareta Unelind, ner till Mo.

VI STANNADE FÖR  lunch på Smedjan butik och café. Idag valde vi rödspätta, mycket gott! Färden gick sedan förbi badplatsen vid Grunnen ner genom Ivarsbygget in i Kronobergs län. Vi åkte bland annat igenom Klasentorp och förbi Bengtsgård. Platsen där min mormor Adina Söderström föddes. Sista stoppet blev vid Värnäs där dagens andra bad blev i sjön Stora Vällingen.  En badplats vi besökte som barn. Tyvärr finns inte mycket av badplatsen kvar då området där numera bebyggt av sommarstugor.

HELT UNDERBART attt sakta puttra runt på de fina småländska landsbygdsvägarna.  Roligt att se hur väl underhållna de flesta hus och byggnader är.  Skönt att åka motorcykel när det är så här varmt!