lördag 8 juni 2024

Dags att rösta i EU-valet och kryssa Alice!

Ett foto på Alice Teodorescu Måwe
som jag plåtade vid hennes briljanta
tal på årets KDdagar
OM DU INTE REDAN GJORT DET är det dags att under söndagen gå till valurnorna och rösta i EU-valet!  Har du följt valrörelsen och kanske allra senast sett fredagens slutdebatt i TV kanske du hittat det som är din kandidat. För min del tycker jag Alice Teodorescu Måwe på ett alldeles utmärkt sätt klivit fram och tagit plats i debatterna, visat klokhet och bra politiska avvägningar.

ALICE HAR SOM TOPPKANDIDAT för kristdemokraterna i EU-valet mitt fulla stöd. Hon står upp för ett Europa där alla kan leva i fred och frihet. Ett Europa fritt från alla former av extremism. Alice står rakryggat upp för att vi måste ha ett samhälle som grundas på goda värderingar. Hon står upp för demokrati, människovärde och respekt för mänskliga  rättigheter.

DET ÄR BRA att Alice Teodorescu Måwe vill att EU  drar en tydlig gräns för när beslut fattas under EU-fanan och säger tydligt  nej till ökad regelbörda för företag och nya pålagor för jord– och skogsbruk. Jag är övertygad om att Alice blir en utmärkt representant för Sverige i EU-parlamentet.  

GÅ OCH RÖSTA DU OCKSÅ och tycker du som jag kan du med gott samvete kryssa Alice Teodorescu Måwe!